עושים שיפוץ בבית? אולי הגיע הזמן להתקין ממ"ד

מרחב מוגן אמנם לא חייב להיות בכל דירה לפי החוק בישראל, אך כיום יותר ויותר ישראלים המודעים לנחיצות ולחשיבות שלו. אם אתם משפצים את הבית, זה זמן נהדר להתקין מרחב מוגן חדש, וזה הזמן להבין כיצד מבצעים את המשימה הזו ומה היא כוללת.

עד כמה חשוב מרחב מוגן במציאות בישראל?

הממ"דים יכולים להציל את חיי משפחתכם, לכן מן הראוי להכיר בחשיבותם הרבה. די להקשיב לחדשות כדי להבין זאת. משפחות שלמות ניצלו מפגיעת טיל בעוטף עזה בחודשים האחרונים כאשר טיל פגע פגיעה ישירה בביתם, בזכות שהותם במרחב המוגן. לפיכך, בפעם הבאה שאתם משפצים את הבית כדאי שתיקחו בחשבון את הקמת הממ"ד. מעבר לכך שמרחב מוגן יכול להגן עליכם בעת מלחמה או מבצע צבאי, הוא משרה ביטחון לאורך כל חייכם ובעיקר יסייע להרגיע את ילדיכם, שבוודאי יהיו יותר מפוחדים מכם בעת חירום. בנוסף, חשוב לדעת כי מרחב מוגן דירתי מוסיף לערך הבית וזהו עוד תמריץ עבורכם לעשות להקמתו.

למה כדאי להקים ממ"ד תוך כדי שיפוצים?

אנשים רבים טוענים שבניית ממ"ד היא משימה מסובכת, מורכבת ויקרה, והאמת היא שהם צודקים במידה רבה. מדובר בתהליך לא פשוט, שיכול לדרוש מכם זמן התעסקות רב וגם תקציב לא מבוטל. אין ספק שהמרחב המוגן מוסיף לערך הבית ויחד עם הבטיחות שהוא מספק הוא בחירה נבונה ואף משתלמת, אך בכל זאת מדובר בסוג של פרויקט. עם זאת, כאשר אתם מבצעים שיפוצים בבית, אפשר לנצל את הזמן בו העבודות גם ככה הולכות להיות חלק מחייכם לתקופה ממושכת. זהו זמן טוב להקים את הממ"ד. מלבד החיסכון בזמן ובכאבי הראש תוכלו גם לחסוך לא מעט עלויות בכל פרמטר.

למי צריך לפנות כדי להתחיל בבנייה?

הקמת מרחב מוגן דירתי זהו פרויקט שמורכב ממספר רב של משימות. יש לבצע כל כך הרבה בחירות כמו למשל בחירת חלונות לממ"ד, דלתות ממ"ד, להקצות את שטח הממ"ד שאתם יכולים או רוצים לספק וכמובן לבחור את החברה שתבנה אותו. למעשה בחירת החברה שתתקין את הממ"ד היא הבחירה החשובה ביותר, כיוון שאם תבחרו בחברה מקצועית, מנוסה וסבלנית שמסבירה הכל לפרטי פרטים ועובדת בצורה מסודרת, תיווכחו שהחוויה לא כל כך מסובכת ומלחיצה, ותקבלו סיוע גם בשאר הבחירות. בנוסף, אם מתבצעת הוספת ממ"ד לדירה כחדר חדש שלא היה כלול לפני בשרטוט השלד של הבית יהיה נכון גם להתייעץ עם מפקח בניה מקצועי, על מנת לבנות את הממ"ד בצורה התקנית והבטוחה ביותר.

כמה עולה להקים ממ"ד במהלך שיפוצים?

הקמת הממ"ד כרוכה בעלויות לא קטנות, אם כי בצורה מושכלת ניתן להפחיתן. כמובן שמחיר ההקמה של הממ"ד תלוי מאוד בגודל הממ"ד ובבחירות שתבצעו. הרי דלת ממ"ד בפני עצמה יכולה לעלות בין 3,500 ל- 9,000 ₪, וסט ממ"ד שלם שכולל גם חלונות ממ"ד יכול לעלות יותר 10,000 ש"ח. ההקמה הכוללת של הממ"ד תנוע בין 30 – 100 אלף ש"ח, כאשר אפשר להוזיל את העלויות הללו על ידי בחירת החברה המתאימה. עם זאת אסור בתכלית האיסור להתפשר על איכות החברה, על ביטחון המשפחה שלכם ועל התקנות המחמירות בנושא זה. התקנות נוגעות לסט ממ"ד ומתוך כך גם לחלונות ממ"ד ולדלת שתותקן בו, לדרך הבנייה שלו ולרישיון של החברה.

נגישות