מדוע חשוב להשקיע בדלת איכותית לממ"ד?

בונים את ביתכם הפרטי? זה הזמן לדעת הכול על דלת הממ"ד העתידה להיות מותקנת בפתחו של המרחב המוגן הדירתי.

החוק במדינת ישראל מחייב בניית ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) בכל דירת מגורים חדשה, בין אם מדובר בדירות מגורים חדשות המצויות במבני מגורים רבי קומות ובין אם מדובר בתהליכי בנייתו של הבית הפרטי. בשני המקרים, תכנונו של המרחב הדירתי המוגן, בנייתו והתקנת דלתות הממ"ד בפתחו, הן פעולות החייבות להתקיים בהתאם להנחיות החוק.

כידוע, המרחב הדירתי המוגן נועד להוות סביבת מגורים מוגנת מפני תרחישים שונים כגון: מתקפת טילים ולכן קיימת חשיבות רבה לכך שהדלת אשר תוצב בפתחו של הממ"ד תספק את המענה הנדרש על פי החוק. דלת ממ"ד היא למעשה סוג של דלת פנים מחוסמת המיוצרת מפלדה והיא כיום מגיעה במבחר גדול של דגמים המאפשרים לכם ליהנות מדלתות ממ"ד העומדות בתקן הנדרש ומתאפיינות בעיצובים שונים היכולים להתאים לסביבת מגוריכם.

מרחב דירתי מוגן – מה חשוב לדעת?

על פי התקן המחייב ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) חייב להיות מותקן בכל דירת/בית מגורים חדש, כאשר שטחו הפנימי לא יפחת מ-9 מ"ר. מרחב זה חייב לכלול: חלון אטום לגזים ובעל עמידות בפני הדף, צינור אוורור המיועד לצורכי חיבור למשאבת חמצן במידת הצורך ודלת אטימה לגזים ובעלת עמידות להדף. על פי החוק, קירות הממ"ד חייבים להיות עשויים מבטון מזוין מלא, כאשר עובי הקיר החיצוני הינו 35 ס"מ, כאשר תבניות החלון, צינור האוורור ותבניות הדלת חייבות להיות מחוברות למבנה הממ"ד באמצעות יציקת בטון.

דלתות ממ"ד איכותיות – מהי חשיבותן?

  • דלתות הממ"ד חייבות (על פי חוק) להיות בעלות אטימה מוחלטת לגזים ובעלות עמידות מרבית להדף. כיום, תוכלו למצוא היצע הולך וגדל של דלתות ממ"ד מעוצבות המאפשרות לכם ליהנות ממראה דלת פנים דקורטיבית המשמשת אתכם כדלת פנים לכל דבר ועניין בעתות שגרה וכדלת ממ"ד בטיחותית בעתות חירום. יחד עם זאת, כאשר אותם רוכשים דלת ממ"ד מעוצבת, חשוב לוודא את תקינותה ועמידתה בכל התקנות המופיעות בחוק בנוגע לדלתות הממ"ד וזאת על מנת להבטיח לעצמכם אטימה מלאה ועמידות מלאה להדף במקרי חירום.

  • כמו כן, חשוב לבדוק את מנגנוני הנעילה בדלתות הממ"ד ולוודא שמדובר במנגנון נעילה פונקציונלי המאפשר נעילה בטיחותית גם בזמן שגרה וגם בזמן חירום. אפשרות נוספת העומדת לרשותכם כיום בכל הנוגע להיבט הדקורטיבי של דלתות הממ"ד, הינה האפשרות להוספת דלת פנים מעוצבת המחוברת למשקוף הכניסה למרחב הדירתי המוגן.

נגישות