כל הטיפים אודות שיפוץ ממ"ד

לצערנו המציאות השוררת בארץ הכניסה לכל דירה את החדר המוגן שנקרא ממ"ד – מרחב מוגן דירתי. לרוב הוא מתפקד כחדר נוסף ואנשים רבים בזמן שיפוצים ובנייה של החלל ירצו לדעת איך וכיצד לעצב אותו כך שימשיך לעמוד בכל התקנים. לא פעם נרצה להפוך אותו לאחד החדרים של הילדים, לשנות את החלון המגושם, ואולי בכלל להסיר את הדלת שלו על מנת שישמש כחדר פונקציונלי יותר.

חדר הממ"ד לעולם לא יוכל לשמש אותנו כמטבח או חדר אמבטיה, לכן רצוי יהיה לעשות בו שימוש לחדר משחקים או עבודה. בימינו ממ"ד בנוי לרוב עם חלון ממ"ד ולכן אין מניעה להפוך אותו לחדר שינה, עם זאת זה חדר שהחלון בו מגושם והוא נחשב לחדר בעל טמפרטורה נמוכה ולכן מומלץ שישמש כחלל לשעות הפנאי ולצרכים משניים. לפני כל שיפוץ או בנייה של חדר ממ"ד יש לתכנן אותו כראוי ולחשוב באמת כיצד הוא הולך לשמש אותנו ביום יום. במאמר לפניכם חשפנו עבורכם מגוון של מידע וטיפים בהקשר לחדר הכי מוגן בבית.

שיפוצים בממ"ד

ניתן היום לשנות בהתאם לתקנות את סוגי הדלתות והחלונות ולעצב את חדר הממ"ד לחדר עיצובי והרמוני לבית, לצבוע את החלל ועוד. באמצעות קבלן שיפוצים אמין תוכלו לקבל את כל המענה במגוון האפשרויות הקיימות שיהיו בטיחותיות ודקורטיביות כאחד.

תכנון ממ"ד בבית חדש – מה צריך לדעת?

חשוב לתכנן את הממ"ד בתור חדר מגורים לכל דבר ועניין ולנצל אותו כראוי, השטח של הממ"ד חייב להיות גדול מ- 9 מ"ר נטו ללא קירות, והנפח שלו לא קטן מ-22.5 מ"ק. גובה הממ"ד יכול להיות עד 2.8 מטר והרוחב מעל ל-1.60. לפי התקן צריכים להיות בו שני פתחי אוויר. יש לבנות את הממ"ד כמקשה אחת שהוא רתום כולו ללא עמודים או קורות ויושב על בטון בעובי של 25 ס"מ לפחות. ממ"ד לא יכלול יותר משני קירות חיצוניים.

החוקים לגבי דלת הממ"ד

התקנות החדשות לחלון ממד קובעות כי בממ"ד חייב להיות מותקן חלון הדף אחד, שגובהו אמור להיות לפחות – 1.05 מטר מעל פני הקרקע, והרוחב והאורך עד- 1.1 מטר. בזמן שיפוצים של ממ"ד או שיפוצים שנעשים בכל בית ניתן להחליף את החלון של הממ"ד לחלון עיצובי יותר שנקרא- דריי קיפ, חלון שיש לו ציר שנפתח פנימה והוא יוצר זווית אוורור אלגנטית יותר.

נגישות